.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست
سید علی حجازی
شیفته خدمت و اخلاق گرا در سیاست

به بهانه دوازدهمین سالروز درگذشت مرحوم حاج عزت اله دامادی، نماینده فقید دوره های پیشین مردم ساری در مجلس شورای اسلامی متنی از سوی سید علی حجازی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان که سابقه ی دوستی چندین ساله با آن مر حوم داشته در اختیارمان قرار گرفته که با گرامی داشت یاد آن مرحوم تقدیم می گردد.

برای حقیر که همراهی و درس آموزی از محضر برادر دیندار و مخلص، مرحوم حاج عزت اله دامادی را در سالیان بسیار داشته ام کلام و صحبت از آن بزرگمرد توأم با فغان و حسرت مضاعف است چه از آنکه در حوزه های فردی با مرحوم مرافقت و موانست داشته که -بسیاری از خاطره ها و یادها را شامل می شود - و چه در حوزه های عملکرد و خدمات عمومی که منشاء بسیاری از اولین ها و آخرین ها در شهر ساری و استان مازندران شد.

مرحوم دامادی نماد طبقه متوسط جامعه اسلامی و دینی مان است که با توکل و کوشندگی پله های افتخار را بالا رفت، کسی نیست که نداند مرحوم حاج عزت اله، مصداق عینی و واقعی "کدّ یمین" در کسب روزی بوده است و به حق معاش حلال، افتخار بزرگ مرحوم و ره توشه سفر عاقبتش شمرده می شود.حساسیت و دغدغه اش در پرهیز از نفع مال غیر توفیق بزرگی بود که منشاء عزت مندی و محبوبیت عمومی اش شد و تردیدی نیست که اراده و وعده حق تعالی چنین بوده است.

روح خدمتگزاری صادقانه و شیفتگی خدمت، بی دغدغه نام و مال در آن جان شریف متجلی بود، در این هدف مقدس همراهی خواهر گرامی ام همسر محترم ایشان از پشتوانه ها و نقاط اتکایی بود که همیشه ایام کمک کار و یاری رسانش تلقی می شد، به خاطر می آورم روزها و شب هایی که تمام همت اهل خانه، پذیرایی و اطعام  جمع بی شماری از مردم شریف روستاهای دوردستی بود که خانه مرحوم دامادی را خانه اجابت به خواسته های خود می یافتند.

مرحوم عزت اله دامادی در حوزه های رفتار و عمل سیاسی قائل به حفظ خط اعتدال و میانه بود نه از این حیث که حائز دیدگاه و منظر سیاسی نباشد بلکه بدین مفهوم که عصبیت های سیاسی در مرام و خط سیاسی او جایی نداشت، عصبیت او وقتی بروز می یافت که حقی از پیرمرد و پیرزن مظلومی در روستاهای دوردست دودانگه و چهاردانگه ضایع می شد و مأمنی برایشان جز شکایت به نزد مرحوم دامادی باقی نمی ماند.

در طول سالهای نمایندگی و خدمتگزاری مرحوم در مجلس شورای اسلامی علیرغم سخنرانی های تند در خصوص برخی مشکلات اجرایی و تذکرات جدی به مدیران و متولیان امر، نشانی از جهت گیری برجسته سیاسی  جز خدمت در مسیر ارزشهای نظام و انقلاب و تکریم روحانیت مشاهده نمی شود، از اینرو که سیاست ورزی در نظر دامادی ایفای نقش سخنگویی مردم و بیان خواسته های آنان بوده است.

مصادیق بسیاری از رفتار توام با سعه صدر در قبال اهانت ها ، نقل قولهای منفی و بداخلاقیهای سیاسی در برابر ایشان در خاطره ها ماندگار است. خلاء مرام و رویکرد مرحوم حاج عزت اله دامادی که در ذهن و اندیشه مردم جاودانه شده، حاصل مجموعه ای از ظرافت ها و مراقبت هایی بود که طی مجاهدت هایی طولانی به واقعیت رفتاری ایشان تبدیل شد بیش از همه منش و طبع خالص به همراه میانه جویی و حفظ حریم تعادل در رفتار و سکنات وجودیش برایم در نظر مانده است، در گذر این سالها که به هیجانات و انتفاع طلبی برخی سیاست بازان مواجه می شوم به روح برادر و معلم خود درود می فرستم و فقدان او را بیش از پیش در عرصه سیاست و خدمت محسوس می یابم.

 انشاء الله فرزند برومندشان آقای مهندس محمد دامادی که منتخب ارزشمند و محبوب مردم شریف شهرستان های ساری و میاندرود می باشند همانگونه که تاکنون تلاش در جهت و حرکت در مسیر و مرام پدر داشته اند از این پس نیز روز به روز چراغ نام و یاد مرحوم دامادی را روشن تر سازند.

امید آن دارم که نظام مقدس جمهوری اسلامی که ودیعه بزرگ خداوندی و حاصل مجاهدت سلسله جنبان فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خونهای به زمین ریخته شده مجاهدان راه حق می باشد در سایه وحدت و همدلی قاطبه مردم شریف و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در سیر تکامل و تعالی خود و اتصال به نهضت جهانی امام زمان(عج) موفق و موید باشد.  /


سید علی حجازی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علي 29 فروردين 1392
نميدانم چرا برخي ها به هرطريقي ميخوان خودي نشان بدهند ومطرح شوندچند باردرطول سال از يادواره شهدا مراسم سالگردو...عزت دامادي خدايش بيامرزد اما شما كه خوب حرف ميزني چقدرعمل كردي فقط لابي گري
نا شناس 29 فروردين 1392
از کی نوشتن یاد گرفتی
نا شناس 29 فروردين 1392
حاجي رمداني با حجازي هم كاسه شدي ؟‌
اصغر واحدی 29 فروردين 1392
مردم فهیم ساری خدمات ارزشمند مرحوم دامادی و مرحوم سلیم بهرامی رادر طول سالهای نمایندگی و خدمتگزاری در مجلس شورای اسلامی را از یاد نخواهند برد .انشاء الله فرزند برومندشان آقای مهندس محمد دامادی که منتخب ارزشمند و محبوب مردم شریف شهرستان های ساری و میاندرود می باشند همانگونه که تاکنون تلاش در جهت و حرکت در مسیر و مرام پدر داشته اند از این پس نیز روز به روز چراغ نام و یاد مرحوم دامادی و سلیم بهرامی را روشن تر سازند.اصغر واحدی / بجنورد
شکیبافر 29 فروردين 1392
مرحوم دامادی از افتخارات شهرستان ساری است. گرامیداشت نام و یاد او به معنای گرامیداشت ارزش والای تمام کسانی است که به گونه ای به این شهر و دیار خدمت نموده اند...
نوروز 29 فروردين 1392
رمدانی کارش درسته
تنها سایتی هست بیطرفه و دارم همه رو متحد می کنه
بده این کار یا مثل شما اب گل الود کنه و ماهی بگیره؟؟؟؟
رمدانی دست مریزاد عموم این کار شما رو می پسندند
شهروندی از جنوب شهرستان ساری 29 فروردين 1392
حجازی مرد عمل هست
قدر شناس باشیم خدا هست
!!
نا شناس 29 فروردين 1392
انصافا" زيبا بود داستان زحمات مرحوم و صداقت همسرش در مواجهه با مردم در خاطراتمان هست حاج علي خدا خيرت بده
داود 29 فروردين 1392
همسران
نایب الله اصغری 29 فروردين 1392
داستان ملا نصرالدین از الاق ، پدر و پسر شد بالاخره مردم کم نمی آورند علی حجازی بگه میگن تاحالا کجا بودی اگه نگه میگن معرفت تو کجا رفته بیایید باور کنیم پیران پیغمبران جامعه هستند احترام آنها واجب از تجربه و تاریخ شفاهی باید استفاده کرد خود را مجبور به فراموشی نکنیم.
انديشه 29 فروردين 1392
اين گونه مطلب نوشتن دراين زمان !!!!؟؟؟مرحوم دامادي چندسال است به رحمت خدا رفته زحمات ايشان برهمه كس مشخصه اما چرا چرا فقط يك نطق انتخاباتي چقدر مردم داري كردي آيا تو نبودي كه آسانسورتا طبق شش عمارت ميرفت طبقه هفت دفترت نميشد واردشد؟؟؟1!!!حالا ازدامادي عزيزساري استفاده تبليغاتي ميكني برخي ها هم كامنت گذاشتن وتاييدكردند!!!؟؟وجدانا تبليغاتي نيست
جعفر 29 فروردين 1392
به ميزان ارا مردم و علت رأي پايين وي نيز توجه شود
بهروز 29 فروردين 1392
خدا رحمت كند مرحوم دامادي را . اما برعكس پدر كه بسيار فعال بوده اند پسرشان محمد دامادي اهل بزرگنمايي و بلوف مي باشند
رضایی 31 فروردين 1392
محمد دامادي اهل بزرگنمايي و بلوف مي باشند ول کن این عوام فریبی ها را
نا شناس 31 فروردين 1392
محمد دامادی بیشتر دوست دارد نقش هنر پیشه های هندی را بازی کند
مهربان 31 فروردين 1392
مي خواهم بگويم سعي كنيم يادمان نرود :بيانيه هاي حضرت آيت اله نظري درحمايت بي چون وچرااز قشر بازار وراي بالايي را كه شجاعي ودامادي در تمامي انتخابات ها مي آوردند . بلايايي را كه اينها( شجاعي ودامادي) در دهه 60 حداقل بين سالهاي 62 تا 78 برسر حزب الهي هاي اين شهر( ساري ) آوردند . يادمان نرود غائله كياسر وبي خانماني مرحوم حضرت حجه الاسلام مهدوي را ، يادمان نرود اشغال دفتر نمايندگي مجلس شجاعي ودامادي توسط خيلي از بچه هاي جبهه وجنگ ومسجد جامعي ها كه رفتند وديگر برنگشتند . اسامي شان وچهره هاي شان هنوز در ذهنم مجسم است : شهيد حسين چمني بود ، تورج كاكويي ، محمد عشايري بود بهروز مستشرق بود .... يادشان به خير البته من آن موقع نوجواني 13 ساله بودم كه بعلت نزديكي محل تحصيلم به آنجا شاهد عيني قضاياي عصر آن روز بودم ( دوم راهنمايي : مدرسه خسرويه خيابان انقلاب ساري ) در سال 66 در خيابان انقلاب ( طبقه بالاي دفترروزنامه معروف رسالت )، يادمان نرود تحصن حزب الهي هاي اين شهر درجلوي مسجد ابوالفضل درخيابان مدرس ساري براي تاييد حضور آقاي عباسعلي بهاري در انتخابات مجلس چهارم ، يادمان نرود هتاكي هاي سيد ...در مسجد باقرزادگان خيابان معلم ساري كه منجر به رد صلاحيتش در انتخابات مجلس شد . البته خيلي چيزهاست كه نبايد از يادمان نرود .اصلاح طلباني كه تاديروز افتخار نظام بودند وامروز كه ديگر نه ، اما تا چهار سال گذشته فتنه ساز اين نظام تعبير مي شدند . البته خداراشكر كه مشخص گرديد : فتنه واقعي چه بود وكه بود . واله مع الصابرين . والسلام .
نا شناس 1 ارديبهشت 1392
کسی منکر تبلیغاتی بودن مراسم گرفتن های اینچنینی نیست. وقتی به نام پدر به پسررای می دهند بدون کارایی و ... همین خواهد شد. امیدوارم آقای مهندس دامادی نرود آن راهی که دیگذان رفتند خدمت صادقانه و بدون هیایو از صفات عناصر خدمتگذار و بی ریا می باشد. کسی که تصمیمش منوط به حفظ پست و مقام و ارتقاء آن میباشد نمی تواند مسئول خوبی باشد. مسئولی که برای پرداخت حقوق ضعیف ترین پرسنل خود از خدا نمی ترسد اما از بنده خدا و از جدایی پست ومقام می ترسد. توفیقات از او سلب خواهد شد. و خدا ناظر بر اعمال ماست اوست که فریب نخواهد خورد حتی اگر امثال آیت الله نظری حمایتش کنند و بر تخت نشانندش.
نا شناس 4 ارديبهشت 1392
ای آقای حجازی تو که حرف زدن را بلد نیستی جز جوک گفتن چیز دیگه بلد نیستی....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.